مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 16:002023-11-21سياسي

اهداف جامعه علمی خوب تعریف نشده است


پدر فلسفه علم ایران معتقد است در کشور ما شاخصه های علمی و  اهداف جامعه علمی خوب تعریف نشده است.

- مهدی گلشنی، پدر فلسفه علم ایران و چهره ماندگار فیزیک امروز 30 آبان ماه در نشست آسیب شناسی فعلی جریان علم در ایران که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت:در کشور ما توسعه علمی و شاخصه های پیشرفت علمی مطرح است اما شاخصه های علمی و اهداف جامعه علمی خوب تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه برای تبیین اهداف جامعه علمی و شاخصه ها چند توصیه لازم است که قبل از هر چیزی باید بدانیم هدف از کسب علم در جامعه ما چیست، افزود: اگر به سراغ چند صدسال اول هجرت برویم مشاهده خواهیم کرد که تفکر حاکم بر علمای بزرگ ما همچون ابن سینا و ابوریحان و.

نظریه پردازی و تجربه بود.

گلشنی با بیان اینکه علمای بزرگ کار علمی را عبادت خداوند می دانستند، تصریح کرد: به دوران قرون وسطی هم که می نگریم همین تفکر حاکم بود همچنین کوپرنیک و نیوتن هم همین تفکرات را دارد.

پدر فلسفه علم ایران با تصریح اینکه در دوره تمدن اسلام علم بسیار پیشرفت کرد، اضافه کرد: چارلز سالمون یک شخصیت غربی است که جلد اول کتابی از او مربوط به دوران تمدن اسلام است و در آن بیان کرده است جهان اسلام برای 350 سال در عرصه علم حاکم بوده است و هر 50 سال را به یک شخصیت بزرگ علمی جهان اسلام اختصاص دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف جامعه علمی خوب تعریف نشده است

اهداف جامعه علمی خوب تعریف نشده است