مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 14:502023-10-31بين الملل

اشتیه: بدون توافق جامع، تشکیلات خودگردان به حکم رانی بر غزه باز نمی گردد


نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که بدون توافق جامعی که شامل الحاق کرانه باختری در یک کشور فلسطینی یکپارچه باشد، تشکیلات خودگردان به حکم رانی غزه باز نخواهد گشت.

- نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که بدون توافق جامعی که شامل الحاق کرانه باختری در یک کشور فلسطینی یکپارچه باشد، تشکیلات خودگردان به حکم رانی غزه باز نخواهد گشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنگونه که روزنامه گاردین انگلیس نقل کرده است، مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی گفته اند که طرح آنها برای پایان جنگ غزه شامل ایجاد یک نوع قدرت انتقالی می شود که بر این منطقه حکم رانی کند و چه بسا شامل برخی کشورهای عربی نیز شود که منجر می شود تشکیلات خودگردان فلسطین به حکم رانی غزه بازگردد.

از سال 2007 حماس اداره غزه را برعهده داشته است.

اما محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که از سال 2019 این سمت را برعهده دارد، عنوان داشته است: بدون اجرای روند صلح واقعی که منجر به تشکیل دو دولت دارای حاکمیت شود، تشکیلات خودگردان در این خصوص همکاری نخواهد کرد.

وی در مصاحبه ای با گاردین گفت: اگر ما به حکم رانی غزه و مدیریت امور آن بدون دست یابی به راه حل سیاسی برای کرانه باختری بازگردیم، اینگونه به نظر می رسیم که ما با یک هواپیمای اف 16 یا یک تانک اسراییلی وارد نوار غز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتیه: بدون توافق جامع، تشکیلات خودگردان به حکم رانی بر غزه باز نمی گردد

اشتیه: بدون توافق جامع، تشکیلات خودگردان به حکم رانی بر غزه باز نمی گردد