مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 14:202023-11-14بين الملل

سایه تحولات سیاسی بر اجلاس اپک


اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه موسوم به اپک در حالی از 11 تا 17 نوامبر (20 تا 26 آبان) در سانفرانسیسکو برگزار می شود که به باور کارشناسان مسائل سیاسی بر آن سایه افکنده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: کارشناسان روابط بین الملل می گویند اجلاس آتی سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) می تواند رویکرد آمریکا درخصوص یکپارچه سازی اقتصادی و تجارت را در این منطقه دستخوش تغییر کند.

نگاهی به بیانیه دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در این خصوص نشان می دهد که اپک قرار است بستر اصلی آمریکا برای پیشبرد سیاست های اقتصادی خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه باشد و تجارت و سرمایه گذاری آزاد و عادلانه را تقویت کند و رشد اقتصادی پایدار و فراگیری در پی داشته باشد.

نگاهی به سیاست های اقتصادی اتخاذ شده از سوی آمریکا در آسیا نشان می دهد رویکردهای منطقه ای واشنگتن تاکنون بسیاری از اعضای اپک و حتی متحدان نزدیک این کشور مانند ژاپن را به شدت ناامید کرده است.

این دولت تاکنون نتوانسته است بر اساس دستور کار شکوفایی اقتصادی هند-آرامبه به بسیاری از کشورهای عضو اپک سودی برساند.

دیدار بایدن و شی جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، قرار است روز چهارشنبه 24 آبان با شی جین پینگ، رییس جمهوری چین، برای اولین بار در یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تحولات سیاسی بر اجلاس اپک

سایه تحولات سیاسی بر اجلاس اپک