مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 12:152023-10-29پزشكي

زنان این چکاپ ها را هر سال انجام دهند


جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تأکید بر اینکه زنان باید برای چکاپ سالانه برنامه ریزی کنند، گفت: یکی از مهم ترین مسائل در حفظ سلامت انجام چکاپ های سالیانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،زنان به عنوان نیمی از جمعیت ایران از جایگاه بالایی در افزایش شاخص های توسعه یافتگی برخوردارند؛چراکه داشتن زنانی با دانش و توانمندی بالا در حوزه های مختلف خود زمینه ساز پرورش نسلی توانا بوده و در مسیر پیشرفت هر جامعه ای تاثیر گذار است.

اگر به وضعیت زنان در جامعه ایران نگاهی بیندازیم؛ در حال حاضر تعداد زنان 15 تا 34 ساله حدود 14 میلیون نفر است و 16 درصد اشتغال کشور در اختیار زنان قرار دارد.

آمار زنان در سن باروری در ایران که بین سنین 15 تا 49 است نشان می دهد که این آمار تا سال 1408 متوقف می شود و بعد از آن با کاهش آمار زنان در سن باروری روبرو خواهیم شد.

سلامت زنان به عنوان افرادی که یا مادر هستند یا در آینده مادر خواهند شد و کانون شکل گیری نسل هستند بسیار با اهمیت و قابل توجه است.

زن سالم فرزندانی سالم به همراه خواهد داشت و آرامش روحی و روانی یک زن تضمین کننده آرامش مردان و فرزندان است.

زنان به دلیل شرایط فیزیولوژیک و خاص خود در برابر بیماری های مختلف آسیب پذیر تر هستند و رعایت یکسری اصول بهداشتی و انجام آزمایشات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان این چکاپ ها را هر سال انجام دهند

زنان این چکاپ ها را هر سال انجام دهند