مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 10:152023-11-16اجتماعي

نوبرانه های پاییزی؛ برکتی در دل جنگل های هیرکانی


در هر فصلی از بهار گرفته تا خزان، در طبیعت مازندران برکت را می توان در جنگل مشاهده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، هرچه از زیبایی طبیعت مازندران بگوییم کم گفتیم، همان قدر زیبا و جذاب همان قدر پُربرکت که می توان در تمام سال از نعمت های آن استفاده کرد.

میوه های پاییزی و جنگلی در جنگل های هیرکانی شمال باوجود خاصیت درمانی می تواند منبع درآمدی پایداری برای جنگل نشینان و روستانشینان باشد.

*از خزان جنگل ها تا به بار نشستن میوه های جنگلی صدای قدم های پاییز که شنیده می شود فصل خزان جنگل ها و فصل به بار نشستن میوه های پاییزی و جنگلی از جمله زالزالک یا همان ولیک، کندس یا ازگیل وحشی، خارمندی یا خرمالو وحشی، تلکا یا گلابی وحشی است که هر کدام از این میوه ها کاربردی دارویی و گیاهی دارد.

*برف دشو؛ رهاوردی از دل جنگل ها در کنار زحمت و تلاش درست کردن شیره خرمالو یا دشو و ترشی کندس از صفا و صمیمیت خانوادگی آن نمی توان گذشت، وقتی اهل خانه همه گوشه ای از کار را می گیرند تا بتوانند همانند گذشته این دو خوراکی قدیمی را تهیه کنند، خوراکی قدیمی برف دشو (برف و شیره خرمالو)  که مازندرانی ها در روزها و شب های برفی آن را روی برف این نعمت خدادادی می ریزند و می خورند و معتقد هستند خوردن برف با شیره خرمالو (برف دشو) موجب تقویت سیستم ایمنی بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبرانه های پاییزی؛ برکتی در دل جنگل های هیرکانی

نوبرانه های پاییزی؛ برکتی در دل جنگل های هیرکانی