مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 14:462023-11-09سياسي

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رییسی به دوشنبه


وزیر امور خارجه با اشاره به امضای 18 سند همکاری دوجانبه در سفر آیت الله رییسی به دوشنبه گفت: ‏اشتراکات تمدنی، زبانی، فرهنگی و مذهبی بین تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران می تواند شتاب دهنده توسعه مناسبات دو کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران روز چهارشنبه 17 آبان ماه در رأس هیأتی و در نخستین سفر رسمی دوجانبه و در پاسخ به دعوت امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان به دوشنبه سفر کرد.

رییس جمهور پیش از ظهر چهارشنبه، 17 آبان ماه و قبل از عزیمت به تاجیکستان و ازبکستان در اظهاراتی بر توجه دولت سیزدهم به گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و افزود: سفر قبلی من به دوشنبه، موجب باز شدن گره هایی از مسائل دو کشور شد که در نتیجه آن توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور را به همراه داشت.

اعداد و ارقام نیز کاملاً نشانگر این است که روابط ما با تاجیکستان کاملاً با پیش از این دولت متفاوت شده است.

وی ادامه داد: این سفر که به دعوت رییس جمهور تاجیکستان انجام می شود، در جهت تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور دوست، برادر و همزبان است و اسنادی در این سفر به امضا خواهد رسید که در جهت تقویت و توسعه روابط دو کشور خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رییسی به دوشنبه

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رییسی به دوشنبه