مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 21:102023-11-05اقتصادي

273 میلیون دلار برای ساخت سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی انگلیس


انگلیس 273 میلیون دلار برای ساخت سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی خود موسوم به ایزامبارد-اِی آی(Isambard-AI) هزینه می کند که قادر خواهد بود 200 کوادریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.

- انگلیس 273 میلیون دلار برای ساخت سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی خود موسوم به ایزامبارد-اِی آی(Isambard-AI) هزینه می کند که قادر خواهد بود 200 کوادریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.

دولت انگلیس از سرمایه گذاری 273 میلیون دلاری برای ساخت قوی ترین ابررایانه خود به نام ایزامبارد-اِی آی خبر داده است که در صورت فعال شدن، در بین ابررایانه های برتر هوش مصنوعی در جهان قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این ابررایانه هزاران سوپرتراشه شرکت انویدیا(NVIDIA) را در خود جای داده که به آن اجازه می دهد بیش از 200 کوادریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.

انتظار می رود که ایزامبارد-اِی آی در تابستان 2024 شروع به کار کند و میزبان آن نیز دانشگاه بریستول خواهد بود.

انویدیا در بیانیه خود اعلام کرده است که این ابررایانه توسط شرکت هیولت پاکارد اینترپرایز(Hewlett Packard Enterprise) در حال ساخت است و از 5448 ابرتراشه GH200 Grace Hopper NVIDIA استفاده خواهد کرد.

این ابررایانه می تواند به بیش از 21 اگزافلاپس عملکرد هوش مصنوعی یا بیش از 21 کوینتیلیون عملیات ممیز شناور در ثانیه برای برنامه های هوش مصنوعی مانند آموزش مدل های زبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

273 میلیون دلار برای ساخت سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی انگلیس

273 میلیون دلار برای ساخت سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی انگلیس