مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 00:152023-11-14اقتصادي

کدام رویه های بانکی غیرقانونی و غیرشرعی است؟


رییس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلای قوه قضاییه به تشریح تخلفات بانک ها پرداخت و گفت: متاسفانه روش های متعددی در رویه های بانکی کشور وجود دارد که موجب دور زدن مقررات بانکی، - گروه جامعه خبرگزاری فارس- سیده محدثه حسینی: بسیاری از مردم در مراجعه به بانک و دریافت تسهیلات، نسبت به بانکداری و نحوه محاسبه سود تسهیلات بانکی نقدهای جدی ای را مطرح می کنند، یکی دیگر از گله های مردم طلب  تعداد زیاد ضامن در زمان اعطای تسهیلات است.

این گله ها همواره از گوشه و کنار جامعه شنیده می شود و در زمانی که انتقادی از سوی دیگر مسؤولان نسبت به بانکداری مطرح می شود و یا اسامی بدهکاران بانکی اعلام می شود، این انتقادها رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد.

  پیش از به عقود صوری و بنگاه داری بانک ها پرداخته شد ( اینجا را اینجا بخوانید) و اشاره  شد بنگاه داری بانک ها منجر به ایجاد تورم و افسارگریختگی بازار مسکن می شود، این در حالی است که اساسا بانک ها برای پرداخت سود حاصل از سپرده های مردم باید وارد فعالیت های اقتصادی شرعی شوند.

  در ادامه بررسی و معرفی دیگر تخلفات بانکی با محمدمسعود یوسفی، رییس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا، و از کارشناسان و مشاوره خانواده قوه قضاییه به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه مشروح این گفتگو آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام رویه های بانکی غیرقانونی و غیرشرعی است؟

کدام رویه های بانکی غیرقانونی و غیرشرعی است؟