مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 11:452023-10-25پزشكي

مردم گیاهان سمی را بشناسند، مسمومیت ها را به 190 اطلاع دهید


رییس اداره نظارت بر واردات و صادارت غذا و داروی یزد گفت: مسمومیت با گیاهان یکی از شایع ترین علل بروز مسمومیت های اتفاقی در کودکان در جهان به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر مسعود حبیبی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های معاونت غذا و دارو علوم پزشکی شهید صدوقی، با بیان این که هر ساله از یکم تا هفتم آبان ماه هفته پیشگیری از مسمومیت ها نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال این هفته عبارت سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم تعیین شده است.

وی در خصوص مسمومیت با گیاهان، افزود: نکته مهم این است که مصرف یک گیاه توسط حیوانات اهلی و وحشی، دلیلی بر غیر سمی بودن آن برای انسان نیست و حتی برخی از گیاهان تزیینی موجود در آپارتمان ها و باغچه ها می توانند سبب بروز مسمومیت در انسان شوند.

رییس اداره نظارت بر واردات و صادرات معاونت غذا و دارو استان یزد گفت: در صورت بلعیدن قسمت های مختلف یک گیاه مانند میوه، دانه و برگ آن توسط کودکان، حتماً باید با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره 190 تماس گرفت و همچنین سعی شود نام گیاهان موجود در محیط کار و زندگی خود را بدانیم تا در موارد بروز مسمومیت به گروه پزشکی اطلاع دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم گیاهان سمی را بشناسند، مسمومیت ها را به 190 اطلاع دهید

مردم گیاهان سمی را بشناسند، مسمومیت ها را به 190 اطلاع دهید