مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-30فرهنگي

تولید محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی برای نخستین بار در استان سمنان


سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: برای نخستین بار در استان سمنان، محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی پور، سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: با پیگیری های انجام شده و با همکاری هنرمندان شهرستان های سمنان و مهدی شهر، برای نخستین بار در استان سمنان، محصولات تلفیقی چرم و سوزن دوزی در حال تولید است.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: در گام اول این دو بانوی هنرمند، بازاریابی و ثبت سفارش کیف دوشی زنانه چرمی سوزن دوزی شده را انجام داده اند و در گام بعدی تولید مجموعه چرمی آیینه، کیف پول، جا کارتی، دستبند و .

را در برنامه خوددارند.

سلطانی پور با اشاره به اینکه شهر مهدی شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شده است، گفت: هدف از تولید این محصول منحصربه فرد و خلاق، حفظ سنت ها و کاربردی کردن صنایع دستی با به کارگیری نقوش اصیل سوزن دوزی سنگسری در محصولات چرمی و تولید محصول باکیفیت و باقیمت متعارف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی برای نخستین بار در استان سمنان

تولید محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن دوزی برای نخستین بار در استان سمنان