مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-16فرهنگي

ثبت اسب کاسپین در فهرست آثار ملی کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ملی اسب کاسپین و مهارت های سنتی پرورش و نگهداری در فهرست ناملموس کشور خبر داد.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ملی اسب کاسپین و مهارت های سنتی پرورش و نگهداری در فهرست ناملموس کشور خبر داد.

ولی جهانی 25 آبان در جمع خبرنگاران از ثبت ملی اسب کاسپین و مهارت های سنتی پرورش و نگهداری در فهرست ناملموس کشور خبر داد و اظهار کرد: عنوان یادشده به شماره 2878 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: در اجرای مواد 11و 12 از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث فرهنگی ناملموس مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و مواد 2و 3 آیین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب 1387 هیئت وزیران مراتب ثبت به استاندار گیلان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این ابلاغیه بر هر اقدامی که موجب حراست و پاسداری این میراث شود تاکید شده است، گفت: اسب کاسپین با نام لاتین Caspian horse ، گیل اسب، اسب گیلان یا اسب خزری با قدمت بیش از پنج هزار سال به عنوان یکی از قدیمی ترین نژاد اسب های موجود در جهان محسوب می شود و پراکندگی فعلی آن از بهشهر مازندران در نزدیکی دشت ترکمن تا تالش در غرب گیلان می باشد که باشگاه های سوار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اسب کاسپین در فهرست آثار ملی کشور

ثبت اسب کاسپین در فهرست آثار ملی کشور