مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 15:052023-10-27بين الملل

چین به دبنال داوطلبانی برای رفتن به فضا


در مقابل، تانگ شنجی، 33 ساله، و جیانگ شینلین، 35 ساله، خدمه Shenzhou-17، که هر دو برای اولین بار به فضا سفر کردند، در سپتامبر 2020 به سومین دسته از فضانوردان چینی پیوستند.

- جوانترین خدمه فضانوردان چینی روز پنجشنبه عازم ایستگاه فضایی چین شدند و راه را برای نسل جدیدی از تایکونوردان برای پیشبرد جاه طلبی های فضایی این کشور در آینده هموار کردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، فضاپیمای Shenzhou-17 یا کشتی الهی و سه مسافر آن از روی یک موشک Long March-2F از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین بلند شدند.

خلبان سابق نیروی هوایی تانگ هونگبو، 48 ساله بود که در اولین مأموریت خدمه به ایستگاه فضایی در سال 2021 رفت.

  بازگشت او به پاسگاه مداری تیانگونگ یا کاخ آسمانی به زبان چینی، همچنین رکورد جدیدی را برای کوتاه ترین فاصله بین دو ماموریت فضایی توسط تایکونوردان - که از کلمه چینی به معنای فضا ابداع شده است - ایجاد کرد که نشان دهنده چرخش سریع تر تایکونوردان در سال های آینده است.

  تانگ، از دومین دسته از فضانوردان چینی در سال 2010، باید بیش از یک دهه صبر می کرد تا برای اولین سفر فضایی خود در سال 2021 انتخاب شود.

  در مقابل، تانگ شنجی، 33 ساله، و جیانگ شینلین، 35 ساله، خدمه Shenzhou-17، که هر دو برای اولین بار به فضا سفر کردند، در سپتامبر 2020 به سومین دسته از فضانوردان چینی پیوستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به دبنال داوطلبانی برای رفتن به فضا

چین به دبنال داوطلبانی برای رفتن به فضا