مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 20:102023-11-09فرهنگي

از «آذر» پدرسالار تا «سمیرا»، زن ایرانی حریف می طلبد!


در سریال های تلویزیونی دهه های 70 و 80 جایگاه زنان در خانه بود و کمتر پیش می آمد زن شاغل مستقل ،تصویری در این سریال ها داشته باشد.

در آن زمان نهایت تأثیر زنان در داستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، در این سریال ها اگر زنی خلاف حرف و عقیده همسرش عمل می کرد یا تصمیم جدیدی می گرفت، زن نافرمان و لجبازی بود.

به یاد بیاوریم شخصیت آذر در سریال پدرسالار با بازی کمند امیرسلیمانی، فقط می خواست خانه مستقلی داشته باشد که از خانه مادر و پدر همسرش که بقیه فرزندان هم در آن زندگی می کردند، جدا شود، اما زن لجوج نافرمانی تصویر شده بود که تنها زمانی که پذیرفت در همان خانه بزرگ پدر همسرش و با سایرین زندگی کند، بخشیده شد.

  در سریال همسران، کار بیژن بیرنگ و مهران رسام، شخصیت های زن (مهین و مریم) هر دو زنان خانه داری بودند که هر روز صبح کیف همسران شان را دست شان می دادند، آن ها را راهی محل کارشان می کردند و بعد فکر می کردند برای ناهار چه غذایی درست کنند.

در سریال خانه سبز، باز هم ساخته بیژن بیرنگ و مهران رسام، از میان 4 شخصیت اصلی زن، تنها عاطفه بود که کار می کرد.

  در میانه های دهه 80 البته با خلق شخصیت ناتاشا (زنی خلافکار، خشن و بی رحم) در سریال خواب و بیدار مهدی فخیم زاده، این روند تغییر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «آذر» پدرسالار تا «سمیرا»، زن ایرانی حریف می طلبد!

از «آذر» پدرسالار تا «سمیرا»، زن ایرانی حریف می طلبد!