مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 13:312023-11-01اقتصادي

همه معادن هرمزگان امسال 51 میلیارد تومان حقوق دولتی داده اند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، شاید تصورتان این باشد که انبوهی از معادن هرمزگان که شمار دقیق شان 263 معدن فعال است، درآمد هنگفتی برای استان دارند اما کل حقوق دولتی این معادن از ابتدای امسال تا اول آبان ماه 51 میلیارد تومان بوده است.

خلیل قاسمی مدیرکل سازمان صنعت و معدن و تجارت امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون در ازای مواد معدنی استخراج شده 512 میلیارد ریال حقوق دولتی به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 185 درصد رشد داشته است.

وی افزود: مهمترین مواد معدنی استخراج شده از 263معدن شامل سنگ تزیینی، سنگ گچ، آهن سنگ لاشه و سنگ آهک هستند.

قاسمی گفت: اولویت هایی در سال جاری برای حوزه معدن در نظر گرفته شده و به صورت عملیاتی و کاربردی، پیگیری می شود که مهمترین اولویت های این سازمان ، فعال سازی معادن راکد در سطح استان، تلاش برای رشد تولید معادن، و همچنین دریافت حقوق دولتی معوق سال های گذشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در خصوص نحوه هزینه کرد حقوق دولتی معادن نیز گفت: حقوق دولتی دریافت شده به حساب خزانه واریز و درصدی به استانها بازگردانده می شود تا در راستای تبصره 6 ماده 14 جهت ایجاد زیرساخت ، رفاه و توسعه شهرستان ها با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده است هزینه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه معادن هرمزگان امسال 51 میلیارد تومان حقوق دولتی داده اند

همه معادن هرمزگان امسال 51 میلیارد تومان حقوق دولتی داده اند