مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 10:502023-11-16اجتماعي

هوش مصنوعی هواشناس گوگل رونمایی شد


شرکت گوگل از «گراف کست»(GraphCast) رونمایی کرد، یک هوش مصنوعی جدید و قدرتمند که می تواند پیش بینی آب و هوا را دقیق تر از بهترین ابزار فعلی ما که ابررایانه ها هستند، - شرکت گوگل از گراف کست (GraphCast) رونمایی کرد، یک هوش مصنوعی جدید و قدرتمند که می تواند پیش بینی آب و هوا را دقیق تر از بهترین ابزار فعلی ما که ابررایانه ها هستند، انجام دهد.

دفعه بعد که به سراغ پیش بینی آب و هوا می روید، به یاد داشته باشید که پیش بینی آب و هوا یکی از پیچیده ترین چالش های دنیای علم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون گوگل هوش مصنوعی را به عنوان یک هواشناس طراحی کرده و نشان داده است که تنها در یک دقیقه می تواند پیش بینی های دقیقی را تا 10 روز آینده انجام دهد.

این کاری است که معمولاً برای یک اتاق پر از ابررایانه ها چندین ساعت زمان می برد.

اثر معروف پروانه ای چنین فرض می کند که آیا یک طوفان می تواند تحت تأثیر چیزی به کوچکی پروانه ای باشد که در قسمت دیگری از جهان بال می زند یا نه.

وظیفه پیش بینی آب و هوا این است که همه این اثرها را در مدل های دقیقی بگنجاند تا به شما بگوید آیا باید شنبه آینده برای پیک نیک برنامه ریزی کنید یا خیر.

انجام این کار شامل چیزی است که پیش بینی عددی آب و هوا(NWP) نامیده می شود که از مشاهدات آب و هوای فعلی در سراسر جهان به عنوان داده ورودی استفاده می کند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی هواشناس گوگل رونمایی شد

هوش مصنوعی هواشناس گوگل رونمایی شد