مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-04سياسي

بازخوانی 3 حادثه مهم در 13 آبان و نقش آمریکا در آنها


امسال 13 آبان با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نقش آمریکا در این جنایات، از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و مردم با حضور در مراسم 13 آبان ضمن اعلام انزجار از مستکبران، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، با اشاره به 3 مناسبت 13 آبان، گفتند: آمریکایی ها در دو مناسبت به ملت ایران ضربه زدند؛ در 13 آبان 1343 که پس از خروش امام خمینی در مخالفت شدید با مصوبه خفت بار کاپیتولاسیون، یعنی مصونیت آمریکایی ها در ایران از پیگیری قضایی هرگونه جرم و جنایت ، ایشان را تبعید کردند و در 13 آبان 57 که رژیم دست نشانده آمریکا در ایران، جمعی از دانش آموزان را در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

ایشان افزودند: اما در مناسبت سوم یعنی تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان، ملت ایران به آمریکا ضربه زد و با افشای اسرار و اسناد پنهان سفارت، آبروی آمریکا را در جهان برد.

چرا 13 آبان در تاریخ ماندگار شد؟ 13 آبان یادآور حماسه ها و ایثارگری های ملت ایران است، روزی که در سه دوره، اتفاقات مهمی در آن رقم خورده، اتفاقاتی که موجب شده 13 آبان در یادها و خاطره ها ماندگار شود.

روز 13 آبان و روز مبارزه ملی با استکبار، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی 3 حادثه مهم در 13 آبان و نقش آمریکا در آنها

بازخوانی 3 حادثه مهم در 13 آبان و نقش آمریکا در آنها