مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-02فرهنگي

«جنگل پرتقال»، فیلمی ساده و دیدنی در مذمت روشنفکرنمایی دروغین


«جنگل پرتقال» اولین ساخته ایمان خوانساریان فیلمی ساده و بدون زیاده گویی است که تلاش می کند روشنفکرنمایی دروغین را از مسیر حقیقی هنر تفکیک کند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ سجاد رضایی مقدم: چند سالی است گونه اجتماعی فیلم های سینمای ایران به موفقیتی نسبی دست یافته است، از موفقیت در گیشه سینما تا حضور در جشنواره های مختلف نشان دهنده همین نقطه روشن در سینمای اجتماعی ایران است.

از میان موضوعاتی که در این گونه از سینما ساخته می شود آثار بسیاری وجود دارد که شاید با لوکیشن های بهم ریخته و کثیف و یا حتی با داد و بیدادهای مداوم پرسوناژهای فیلم قصد نشان دادن معضلات مختلف اجتماعی را دارند، حتی شاید بتوانیم بگوییم که اکثر آثار ذره بینشان را روی مشکلی بیرونی می گذارند و به مصادیق اجتماعی نگاه می کنند.

جنگل پرتقال اولین ساخته ایمان خوانساریان  شاید از معدود آثاری باشد که در گونه ملودرام های اجتماعی روایتی درونی را برگزیده است، فیلمی که با تهیه کنندگی رسول صدرعاملی ساخته شده و در تمامی سکانس ها اثری از او به یادگار مانده است.

شاید حتی نگرشی که خوانساریان در جنگل پرتقال به نقش سارا بهرامی دختری رنجور از ناملایمات اجتماعی داشته وام گرفته از آثار دخترانه صدرعاملی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جنگل پرتقال»، فیلمی ساده و دیدنی در مذمت روشنفکرنمایی دروغین

«جنگل پرتقال»، فیلمی ساده و دیدنی در مذمت روشنفکرنمایی دروغین