مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 09:352023-10-31اقتصادي

سنگ آب هایی به قدمت 1200 سال در سرزمین آهن و آتش


«دره سنگ آب بیشه» در منطقه «دیگ جن» شهرستان گرم و معدن خیز بافق با قدمتی بیش از 1200 سال، یکی از جاذبه‎های طبیعی و دیدنی این منطقه است که در مجاور آن پارکی به وسعت 35 هکتار در حال ساخت است.

- ایسنا/یزد دره سنگ آب بیشه در منطقه دیگ جن شهرستان گرم و معدن خیز بافق با قدمتی بیش از 1200 سال، یکی از جاذبه‎های طبیعی و دیدنی این منطقه است که در مجاور آن پارکی به وسعت 35 هکتار در حال ساخت است.

بافق سرزمینی عجیب در قلب فلات مرکزی ایران و استان یزد است؛ منطقه ای معدن خیز و بسیار گرم و خشک ولی در عین حال مملو از نخیلات و دارای ییلاقاتی سرسبز و خنک؛ این دیار علاوه بر جاذبه های تاریخی فراوان از دیدنی های طبیعی زیادی نیز برخوردار است که شاید بسیاری از علاقمندان وگردشگران عمدتاً با ریگزارها و کویرهای دیدنی آن مانند کویر صادق آباد، ریگ زرین و کویر درانجیر آشنا باشند ولی نباید از جاذبه های طبیعی دیگر این دیار مانند منطقه جنگلی ارس باجگان، چشمه پیروزه یا چشمه فیروزه و روستاهای گردشگری قطرم و شادکام به سادگی گذشت.

یکی دیگر از دیدنی های طبیعی این شهرستان، دره سنگ آب بیشه در منطقه دیگ جن با قدمتی بیش از 1200 سال است که در سال 1396 به شماره 389 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ آب هایی به قدمت 1200 سال در سرزمین آهن و آتش

سنگ آب هایی به قدمت 1200 سال در سرزمین آهن و آتش