موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - استقلال خوزستان - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان كشوري - نساجي مازندران - افزايش حقوق - جشنواره تحقيقاتي رازي - اسفنديار اختياري - متخلفان محيط زيست - احداث واحدهاي آسيب ديده - سفتجان - شركت هواپيمايي آسمان - امارات متحده عربي - توافق سوچي - طراحي پوستر - حكيم ابوالقاسم فردوسي - فوتبال 5 نفره قهرماني آسيا - والانجرد - برنامه هاي شب يلدا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 18:102023-11-18سياسي

ابراز تأسف حجت الاسلام انصاریان از آمار پایین مطالعه کتاب در ایران


حجت الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در پیامی نوشت: بر ما مسلمان است که گذشته زرّین خویش را تجدید کنیم و این نیز ممکن نیست مگر اینکه با کتاب خوانی خوی بگیریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزارش فارس، حجت الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: تمدّن اسلامی بر پایه فرهنگ است و فرهنگ بر پایه کتاب، و کتاب نیز معجزه دین خاتم پیامبران.

در این دین، کتاب بس قدر دیده و بر صدر قرار گرفته و خداوند تبارک و تعالی معجزه پیامبر خاتم را نه مانند معجزات دیگر پیامبران، بلکه کتاب قرار داده و به قلم و نوشته سوگند خورده است: ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ .

اسلام به عنوان دینی کتاب محور، پایه گذار فرهنگی است که عالمان آن، در طیّ قرن ها، آثاری فراوان در رشته های گونه گون علمی آفریدند و تمدّنی را پی افکندند که بنیادش بر حکمت و عقلانیّت است و تمدّنهای دیگر وامدار آن.

شاهد این گفتار، کتابهایی چون الذّریعه الی تصانیف الشّیعه و کشف الظّنون عن اسامی الکتب و الفنون است که شامل فهرستی از کتاب هایی است که دانشوران مسلمان در هزاره اخیر، بلکه پیشتر از آن، تألیف کردند و با هر کتاب، خشتی بر کاخ فرهنگ نهادند و یادگاری برای بشریّت باقی گذاشتند که از باد و باران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تأسف حجت الاسلام انصاریان از آمار پایین مطالعه کتاب در ایران

ابراز تأسف حجت الاسلام انصاریان از آمار پایین مطالعه کتاب در ایران