مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-06اقتصادي

دستگاه جوراب بافی این پیرمرد دیگر نای چرخیدن ندارد


هر روز توسط میلیاردها نفر بر روی کره ی زمین، از مرد و زن و پیر و جوان البسه ای به نام جوراب استفاده می شود، جوراب در صنایع مد و پوشاک جایگاه ویژه ای دارد.

- پیدایش نخستین جوراب ها به یونان باستان برمی گردد و اولین ماشین بافت در سال 1589 در انگلستان ساخته شده که برای مردم جوراب در اندازه های مختلف می بافته است.

کشور ما هم از این صنعت محروم نبوده و سالیان سال است که تولیدات مختلف جوراب در رنگ ها و اندازه و مدل های فراوان را در شهرها شاهدیم.

قدیمی ترین کارگاه جوراب بافی دیار ترشیز را می توان در مغازه کوچکی در خیابان 15 خرداد کاشمر مشاهده کرد، پیرمردی که سال ها در این مغازه به تولید و فروش جوراب می پردازد.

او خودش را سید کاظم قدیمی معرفی کرد و برای‏مان از 60 سال مشغول بودن در زمینه جوراب بافی گفت؛ زمانی که دستگاه جوراب بافی اش لحظه ای از کار نمی افتاد اما امروز با آمدن دستگاه های جدید، دستگاه قدیمی اش دیگر نای چرخیدن ندارد و مجبور شده او را به گوشه مغازه اش انتقال دهد.

وی که متولد 1318 روستای رزق‏آباد بخش مرکزی شهر کاشمر است؛ گفت: کشاورززاده و دامدار بوده و مدت 60 سال است که در حرفه جوراب بافی مشغول است.

پیرمرد از اتفاقاتی که منجر به جوراب باف شدن او شده برای‏مان گفت و ادامه داد: برادرم در یکی از کارخانه های تهران کار می کرد، من هم آن زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه جوراب بافی این پیرمرد دیگر نای چرخیدن ندارد

دستگاه جوراب بافی این پیرمرد دیگر نای چرخیدن ندارد