مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-07پزشكي

غذاهای ضد آلزایمر کدامند؟


غذاها و مواد غذایی سرشار از ویتامین E مثل گل کلم، کلم بروکلی، موز، عدس، لبنیات کم چرب، گوشت سفید و آجیل ها در پیشگیری از آلزایمر بسیار کمک کننده هستند.

- احمد دلبری، متخصص طب سالمندی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در استودیو این فرهنگستان با بیان اینکه تا این لحظه آلزایمر درمان ندارد، به ذکر مواردی در جهت پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: نکته مهم در این است که با رعایت برخی نکات می شود تا 40 درصد از بیماری آلزایمر پیشگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وی ادامه داد: آلزایمر وقتی اتفاق می افتد که سلول مغزی ما آسیب ببیند و ما دچار مرگ سلول مغزی شویم.

این متخصص طب سالمندی با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری ابتلا به آلزایمر، خاطرنشان کرد: یکی از این راهکارها داشتن قلب سالم است؛ به طوری که هرچه قلب سالم تری داشته باشیم، خون رسانی به مغز بهتر صورت می گیرد و امکان مرگ سلول مغزی کمتر است.

وی تصریح کرد: سلول مغزی مانند سلول عضلانی است.

وقتی بازوی ما می شکند و بعد از یک ماه از گچ آن را باز می کنیم، مشاهده می کنیم بخشی از عضله ما تحلیل رفته؛ در نتیجه سلول مغزی نیز همین طور است؛ به طوری که هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم و یک مهارت جدیدی یاد گیریم، به سلول مغزی کمک کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاهای ضد آلزایمر کدامند؟

غذاهای ضد آلزایمر کدامند؟