مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 15:112023-11-21سياسي

علامه طباطبایی؛ عقبه قرآنی و حکمی انقلاب اسلامی


به لحاظ نظری علامه طباطبایی همان اعتقاداتی را داشتند که سایر فقهای اسلام و به ویژه انقلابیون و از جمله امام خمینی(ره) داشتند و به همین دلیل شاید مهمترین نظریه پردازان حکومت اسلامی را طیف شاگردان علامه تشکیل می دادند.

- فارس پلاس؛ حسین کاظم زاده در یادداشتی نوشت: برای شناخت یک شخصیت طرق مختلفی وجود دارد که از آن می توان به کانون شخصیت یک فرد نزدیک شد.

در مورد مرحوم علامه طباطبایی علی رغم برخی نظرات، به معنای واقعی کلمه همراه و پشتیبان انقلاب اسلامی ایران بوده است و می توان در طیف بندی شخصیت های معاصر، ایشان را انقلابی محسوب کنیم.

البته این نکته قابل انکار نیست که ظهور و بروز این نکته در زندگی ایشان به قوت و شدت حضرت امام(ره) و حتی برخی از شاگردان ایشان هم نیست و اساسا به نظر میرسد که مرحوم علامه خود را در موضع رهبری جامعه قرار ندادند و سعی کردند با برخی فعالیت های دیگر از نهضت امام خمینی، پشتیبانی های اساسی کنند.

 در ادامه برش هایی از زندگی آن مرحوم که شاهد بر این مطلب است آورده می شود.

 شخصیتی مجاهد  در دفاع از وطن حضور سربازان روسی در سال 1320 در آذربایجان ناامنی را افزایش داده بود و مرحوم علامه نیز به ناچار یک قبضه تفنگ و یک قبضه سلاح کمری تهیه کردند و اغلب روزها فرزند خود سید عبدالباقی را همراه خودشان به بیرون از روستا بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه طباطبایی؛ عقبه قرآنی و حکمی انقلاب اسلامی

علامه طباطبایی؛ عقبه قرآنی و حکمی انقلاب اسلامی