مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 18:002023-11-19سياسي

یک مدرس حوزه و دانشگاه: حضرت زینب(س) شعار زن، عبادت، آزادگی را سر داد


آنچه که از سیره حضرت زینب(س) برمی آید این است که او برخلاف انگاره های فمنیستی که در پی تشبیه سازی زنان به مردان در صحنه اجتماع هستند، تکلیف محوری و چگونگی ادای آن را بنا به اقتضای زمان و مکان می سنجید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، موضوع زن و حضور او در اجتماع و امور سیاسی مسأله ای است که از اواخر قرن 19 مطرح شد و تا به امروز با رشد و تطور انواع و اقسام نظریاتِ جدید جامعه شناختی، حقوقی و دینی از زن و جایگاه سیاسی و اجتماعی او الگوهای متنوعی را برای زنان در عرصه اجتماع شاهد هستیم.

اسلام و مکتب شیعه، همواره مدعی جدی دفاع از حقوق و کرامت زن در زندگی فردی و اجتماعی است.

شیعیان معتقدند، نمایندگانی چون حضرت زهرا و حضرت زینب(س) به خوبی الگوی زنِ مورد پسند شرع و البته جامعه را ترسیم کرده اند.

به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) ، مناسب دیدیم تا با یک بازخوانی جزیی از سیره ایشان، زنانگیِ مورد نظر شرع را در زندگی اجتماعی و کنش سیاسی مورد بررسی قرار دهیم.

از دهه 40 شمسی، چهره هایی نواندیش و زمان شناس از حوزه و دانشگاه با بازخوانی انتقادی از سنت و عرف مرسوم چهره های منفعل و تماماً مصیبت زده تاریخ را مورد باخوانی قرار دادند و با تکیه بر روایت و تاریخ بُعد دیگری از این نفرات را برای ما به نمایش گذاشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مدرس حوزه و دانشگاه: حضرت زینب(س) شعار زن، عبادت، آزادگی را سر داد

یک مدرس حوزه و دانشگاه: حضرت زینب(س) شعار زن، عبادت، آزادگی را سر داد