مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 14:302023-11-06اقتصادي

گلایه سخنگوی انجمن تایر از عدم تخصیص به موقع ارز


سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ضمن اشاره به مشکلات ناشی از تخصیص به موقع ارز، تاکید کرد این ارزی که به صورت فوری با امتیاز کاهش تعرفه واردات تایر، تخصیص پیدا کرده، اگر به موقع به صنعت تایر داده می شد، این توانایی وجود داشت بیش از نیاز مصرفی بازار، تایر تولید و توزیع شود؛ اما این اقدام نه تنها صورت نگرفت بلکه سبد محصولات تایرسازان تغییر کرد و به سمت تولید محصولات با ارزبری کمتر سوق داده شد.

مصطفی تنها در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عدم تخصیص به موقع ارز از بهمن ماه سال 1401 به بعد، سبب شد تا علیرغم اینکه در سه ماهه ابتدایی سال جاری، تولید افزایشی می رفت، در مجموع شش ماهه سال، هشت درصد کاهش تولید تایر نسبت به نیمه نخست سال گذشته رقم بخورد.

کاهش تولید، کاهش عرضه را نیز به دنبال داشت که آن نیز خود مشکلاتی را در بازار ایجاد کرد.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ادامه داد: علاوه بر این، کارخانه ها سرمایه گذاری هایی انجام داده و مقدار قابل توجهی ظرفیت های جدیدی ایجاد کرده بودند که می بایست در سال جاری مورد بهره برداری قرار می گرفت؛ اما متاسفانه به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز، این مهم هم تحقق نیافت.

از سوی دیگر، کارخانه ها برای آنکه در مصرف مواد صرفه جویی کنند، ترکیب محصولات تولیدی خود را بیشتر بر اساس میزان ارزبری انتخاب کردند؛ یعنی محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه سخنگوی انجمن تایر از عدم تخصیص به موقع ارز

گلایه سخنگوی انجمن تایر از عدم تخصیص به موقع ارز