مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 08:452023-10-29اقتصادي

اجرای 52 طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان مرکزی


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 52 طرح آبیاری تحت فشار در هزار و 240 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است.

- ایسنا/مرکزی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 52 طرح آبیاری تحت فشار در هزار و 240 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است.

رسول شمسی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی یکسال گذشته 532 طرح آب و خاک در استان مرکزی با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال منابع مالی شامل 2 هزار میلیارد ریال از محل حمایت های بخش دولتی به صورت بلاعوض و هزار میلیارد ریال از محل خودیاری بهره برداران اجرا شده است.

وی افزود: از مجموع 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد اجرای سامانه های آبیاری در استان، تاکنون 75 هزار هکتار شامل 48 درصد این زمین ها به انواع سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده اند که اجرای این طرح ها 75 تا 90 درصدی بهره وری آب در بخش کشاورزی را بالا می برد.

شمسی ادامه داد: 60 کیلومتر لوله گذاری از محل اعتبارات دولتی و خودیاری بهره برداران در روستاهای استان مرکزی و 147 کیلومتر لایروبی و اصلاح و مرمت در 312 رشته از قنوات استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از هدررفت آب 30 کیلومتر پیش ساخته و 10 کیلومتر کانال درجا نیز با مشارکت بهره برداران در روستاهای استان مرکزی اجرا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 52 طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان مرکزی

اجرای 52 طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان مرکزی