مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 13:562023-11-13اقتصادي

حاکمیت جدید افغانستان تمایل بیشتری برای ارتقاء روابط با کشورهای مسلمان دارد


رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اولویت واردات دارو در افغانستان به ترتیب کشورهای پاکستان، هندوستان، ترکیه، ایران و سپس کشورهای عربی هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اولویت واردات دارو در افغانستان به ترتیب کشورهای پاکستان، هندوستان، ترکیه، ایران و سپس کشورهای عربی هستند.

مرتضی کرباسی در گفت وگو با ایسنا در خصوص ضرورت صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به افغانستان اظهار کرد: توسعه تجارت اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به کشورهای همسایه از جمله افغانستان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: هم زبانی و هم مذهبی دو کشور، رقبت شهروندان افغانستانی به مصرف داروها و تجهیزات پزشکی با برند ایرانی، تمایل مصرف داروهای گیاهی و قدرت تامین این داروها توسط کشور ایران، ایمنی بالای دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی با توجه به الزامات سازمان غذا و دارو، رفع نیازهای بهداشت عمومی و فاصله جغرافیایی ایران، این کشور را به عنوان تامین کننده قابل توجه دارو و تجهیزات پزشکی برای کشور افغانستان تبدیل کرده است.

رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه برخی از داروهای ایرانی به صورت قاچاق وارد افغانستان می شود، عنوان کرد: اگر این داروها و تجهیزات به صورت قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکمیت جدید افغانستان تمایل بیشتری برای ارتقاء روابط با کشورهای مسلمان دارد

حاکمیت جدید افغانستان تمایل بیشتری برای ارتقاء روابط با کشورهای مسلمان دارد