مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 15:152023-11-13بين الملل

رایزنی دیپلمات ارشد چینی در تهران درباره جنگ غزه


وزرات امور خارجه چین به جزییات رایزنی های دیپلمات ارشد این کشور در سفر اخیرش به تهران درباره روابط دوجانبه و جنگ غزه پرداخت.

- وزرات امور خارجه چین به جزییات رایزنی های دیپلمات ارشد این کشور در سفر اخیرش به تهران درباره روابط دوجانبه و جنگ غزه پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر بخش غرب آسیا و آفریقای جنوبی وزارت امور خارجه چین در اوایل هفته، سفری به ایران به منظور تقویت روابط و رایزنی درباره جنگ اسراییل - غزه داشت.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، با استناد به بیانیه وزارت امور خارجه چین گزارش داد که در دیدار وانگ دی این دیپلمات چینی با مقامات دیپلماتیک ایران، روز شنبه در تهران، مقامات ایرانی در این رایزنی ها بیان کردند که ایران امیدوار است ارتباط و هماهنگی با چین را به منظور تنش زدایی از جنگ غزه تقویت کند.

این اولین سفر رسمی پکن به ایران از آغاز جنگ بود.

وانگ موضع پکن درباره جنگ غزه را تصریح کرده و گفت که آتش بس ضرورت فوری دارد، چراکه این جنگ خسارت های زیادی را در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است .

او این اظهارات را در دیدار با علی باقری معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مدیران ادارات منطه ای وزارت امور خارجه بیان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی دیپلمات ارشد چینی در تهران درباره جنگ غزه

رایزنی دیپلمات ارشد چینی در تهران درباره جنگ غزه