مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 15:502023-11-15بين الملل

اقبال پوتین به آسیا؛ چرخش چین به سمت حاشیه خلیج فارس


تحریم های آمریکا علیه چین و روسیه، باعث شده چین، بیش از پیش به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روی بیاورد روسیه نیز با اتخاذ سیاست های مبتنی بر تجارت با کشورهای آسیایی، - تحریم های آمریکا علیه چین و روسیه، باعث شده چین، بیش از پیش به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روی بیاورد روسیه نیز با اتخاذ سیاست های مبتنی بر تجارت با کشورهای آسیایی، سهم آسیا در تجارت خود را به 70 درصد برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفتاد و پنجمین گزارش از سلسله گزارش های پایش تحولات تجارت جهانی ، گلچینی از تحولات اخیر در دولایه جهانی و منطقه ای محیط ژئواکونومیک ایران ارائه شده و آخرین روندها و پیش بینی های اقتصادی تهیه شده توسط بزرگ ترین نهادهای اقتصادی بین المللی، در قالب داده های تازه مورد واکاوی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش تحریم چین از سوی آمریکا و ممنوعیت صادرات برخی تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به این کشور سبب شده تا چین با هدف تعمیق و توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری، اقتصاد دیجیتال، توسعه پایدار، زیرساخت ها و .

، بیش از پیش به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روی آورد.

همچنین روسیه با اتخاذ سیاست به سمت آسیای خود، حجم تجارت با هند را از سال گذشته، چندین برابر کرده و سهم آسیا از تجارت خارجی خود را نیز به 70 درصد رسانده است؛ اما در مقابل، مذاکرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقبال پوتین به آسیا؛ چرخش چین به سمت حاشیه خلیج فارس

اقبال پوتین به آسیا؛ چرخش چین به سمت حاشیه خلیج فارس