مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 16:002023-11-21اجتماعي

انتشار کتاب «فلور مصور رشته کوه های البرز»


کتاب «فلور مصور رشته کوههای البرز» به عنوان یک منبع ارزشمند برای مطالعات گیاهی به قلم دکتر امیر طالبی متخصص گیاه شناسی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و همکارشان منتشر شد.

- کتاب فلور مصور رشته کوههای البرز به عنوان یک منبع ارزشمند برای مطالعات گیاهی به قلم دکتر امیر طالبی متخصص گیاه شناسی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و همکارشان منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشته کوههای البرز یکی از مناطق داغ (Hotspot) باارزش از نظر تنوع زیستی و اندمیسم در دنیاست.

این سلسله کوهها زیستگاه بیش از 3000 گونه گیاهان آوندی هستند.

در این کتاب که به فلور غنی این کوهها پرداخته است، در مجموع شرح مختصری به همراه پراکنش و تصاویر رنگی از 1584 گونه گیاهی متعلق به 647 جنس و 117 خانواده ارایه شده است.

این کتاب حدودا نیمی از تنوع فلوری البرز را پوشش می دهد.

با توجه به اینکه فلور ایران دربرگیرنده ی قریب به 8000 گونه ی گیاهی است، کتاب حاضر توانسته نزدیک به 20 درصد کل گونه های گیاهی ایران را در خود جای دهد.

این کتاب به معرفی گیاهان رشته کوه البرز در محدوده استانهای گلستان، مازندران، گیلان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان پرداخته است.

در نزدیک به 600 صفحه این کتاب گونه های گیاهی از رویشگاه های متنوعی از دامنه های جنوبی البرز در حاشیه ی کویر تا ارتفاعات آلپی البرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب «فلور مصور رشته کوه های البرز»

انتشار کتاب «فلور مصور رشته کوه های البرز»