مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 11:502023-10-29پزشكي

50 درصد بیماران با علائم حاد تنفسی در خوزستان، آنفلوآنزا دارند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ابتلای حدود50 درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی در خوزستان به آنفلوآنزا خبر داد.

- 50 درصد بیماران با علائم حاد تنفسی در خوزستان، "آنفلوآنزا" دارند ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ابتلای حدود50 درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی در خوزستان به آنفلوآنزا خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری نیا شنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی اظهار کرد: همان گونه که انتظار داشتیم موج آنفلوآنزای فصلی از اواخر شهریورماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در دو سه هفته اخیر 40 تا 50 درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی که به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده اند و از آن ها نمونه گیری شده است، به آنفلوآنزا مبتلا بوده اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از هم استانی ها می خواهیم برای پیشگیری از گسترش بیماری در جامعه، توصیه های خودمراقبتی را رعایت کنند.

مبتلایان به آنفلوآنزا نیز از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک پرهیز کنند.

رعایت نکاتی مانند شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، استراحت و پرهیز از حضور در محل کار و مدرسه نیز توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد بیماران با علائم حاد تنفسی در خوزستان، آنفلوآنزا دارند

50 درصد بیماران با علائم حاد تنفسی در خوزستان، آنفلوآنزا دارند