مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 16:052023-11-01پزشكي

عوارض سرب بر سلامت کودکان / مشکلات شایع گوارشی در مواجهه با سرب


فوق تخصص گوارش کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به نوشیدن آب، خوردن غذا و تنفس هوای آلوده به سرب، گفت: قرار گرفتن در معرض سرب یکی از تهدید آمیزترین مواجهه های محیطی بویژه در کودکان است و سلامت آنها را به خطر می اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امیرحسین حسینی، اظهار کرد: منابع آلودگی سرب در محیط زیست به چند گروه از جمله هوا، سوخت بنزین و دود کارخانه ها، گیاهان و منابع تغذیه ای ناشی از آلودگی خاک با سرب، آب و خاک تقسیم می شود و با توجه به این منابع آلودگی، متوجه می شویم که انسان ها و بویژه کودکان در سنین رشد که جذب بیشتر و نیازهای تغذیه ای بالاتری در مقایسه با وزن بدن خود دارند در معرض این مسمومیت قرار دارند.

وی ادامه داد: نوشیدن آب آلوده یا خوردن گیاهان و ادویه های آلوده و سایر غذاها می تواند باعث این مشکل شود و گاهی خوردن خاک، رنگ دیوار و موادی که ارزش غذایی ندارند هم به شدت باعث مشکلات آلودگی با سرب خواهد شد که در بیشتر موارد به دلیل کم خونی یا اختلالات روانی است.

حسینی تصریح کرد: تنفس هوای آلوده با سرب هم باعث جذب سرب از طریق راه های هوایی می شود.

مشکلات شایع گوارشی در مواجهه با سرب به گفته وی، یبوست و درد شکمی مزمن از دلایل رایج مراجعه کودکان به مراقبت های پزشکی در سراسر جهان است و در مطالعات متعددی به ارزیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض سرب بر سلامت کودکان / مشکلات شایع گوارشی در مواجهه با سرب

عوارض سرب بر سلامت کودکان / مشکلات شایع گوارشی در مواجهه با سرب