مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 11:552023-11-13پزشكي

افزایش 3 درصدی مبتلایان به سرطان پستان ایلام در 2 سال پی درپی


کارشناس امور بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به سرطان پستان در 2 سال متوالی 3 درصد افزایش یافته است.

- پروانه یوسفی کارشناس امور بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، صبح دوشنبه 22 آبان ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سرطان پستان دومین سرطان شایع در جهان می باشد.

  وی افزود: طبق آخرین آمار رسمی سال 97 تعداد بیماران مبتلا به سرطان پستان در ایلام 101 نفر بوده که پس از آن در 2 سال متوالی شمار بیماران مبتلا شده به حدود 300 نفر رسید و این آمار نشان دهنده افزایش میزان ابتلا به این بیماری می باشد.

از آنجایی که برخی از بیماران ادامه روند درمان خود را در استان های همجوار پیگیری می کنند، آمار واقعی ابتلا به سرطان پستان در استان ایلام بیش از این میزان است.

   کارشناس امور بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه در جهان از هر 8 زن یک نفر به این بیماری مبتلا می شود، افزود: سرطان پستان دومین عامل مرگ و میر در جهان است.

  وی با اشاره به اینکه برای کاهش احتمال ابتلا به این بیماری بهتر است اصلاح سبک زندگی صورت گیرد، بیان کرد: از راه های پیشگیری از بروز و گسترش این بیماری خودمراقبتی و انجام غربالگری سالانه می باشد تا بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 درصدی مبتلایان به سرطان پستان ایلام در 2 سال پی درپی

افزایش 3 درصدی مبتلایان به سرطان پستان ایلام در 2 سال پی درپی