مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-21بين الملل

نقش راهبردی یمن در جنگ غزه


در زمانی که کشورهای ثروتمند برای تصویب آتش بس یا حتی باز کردن گذرگاه رفح برای رساندن کمک های بشردوستانه خودداری می کنند، کشور فقیر و جنگ زده یمن، - جبهه مقاومت جدیدی در برابر اسراییل گشوده است.

فارس پلاس؛ محمد علی صنوبری در یادداشتی نوشت: در 25 مارس 2015، نیروهای ائتلاف عربی جنگ وحشیانه ای را علیه یمن آغاز کردند که این جنگ حدود 8 سال متوالی ادامه یافت و به گفته سازمان ملل بیش از 377 هزار نفر در اثر این جنگ کشته شدند.

آمارهای اقتصادی همچنین حاکی از آن است که اقتصاد یمن حدود 200 میلیارد دلار آسیب دیده است، همه اینها بدون اشاره به بحران های جابه جایی داخلی، شیوع بیماری ها و تخریب کامل زیرساخت هاست.

اما این موارد مانع آن نشد که این کشور اصیل عربی در کنار مردم فلسطین نایستد و مردم یمن و رهبری شجاع آنها در برابر بی عدالتی، ویرانی و نسل کشی رژیم صهیونیستی بیشترین کنش و اقدامات عینی را در دفاع از ملت مظلوم فلسطین انجام داده است.

سه هفته پیش دولت یمن از طریق سخنگوی نظامی نیروهای مسلح، ورود رسمی و علنی به جنگ با دشمن صهیونیستی را اعلام کرد.

از منظر نظامی و ژئوپلیتیکی، مداخله رسمی یمن در جنگ، نقطه عطفی بسیار مهم تلقی می شود، زیرا این مداخله نشان دهنده ناتوانی یا عدم تمایل کشورهای عربی برای کمک واقعی به مردم فلسطین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش راهبردی یمن در جنگ غزه

نقش راهبردی یمن در جنگ غزه