مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 04:552023-11-06اقتصادي

آغاز کشت محصول باقلا و نخودفرنگی در شهرستان طارم


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز کاشت محصول باقلا و نخود فرنگی در شهرستان طارم خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی1403-1402 به ترتیب 10 هزار و 560 تن محصول باقلا و حدود 6 هزار 960 تن محصول نخود فرنگی برداشت و روانه بازار شود.

- منوچهر یارمحمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تعداد 3 هزار و 100 بهره بردار شهرستان به کشت و کار محصول باقلا مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: همه ساله کاشت محصول باقلا از اوایل آبان شروع شده و تا اوایل آذرماه ادامه دارد و همچنین زمان برداشت باقلا در این شهرستان به صورت سبز در فروردین ماه و به صورت خشک در خرداد ماه صورت می گیرد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل محلی طارم و توده سوریه اعلام کرد و افزود: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص کشت و کار محصول باقلا، تامین نهاده های مورد نیاز، برگزاری برنامه های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدید های کارشناسی و ارائه توصیه های فنی و همچنین تلاش در جهت تنظیم بازار فروش است.

یارمحمدی ادامه داد:  پیش بینی می شود در سال زراعی1403-1402 حدود 3 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد و از این سطح، حدود 10 هزار و 560 تن محصول برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت محصول باقلا و نخودفرنگی در شهرستان طارم

آغاز کشت محصول باقلا و نخودفرنگی در شهرستان طارم