مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 14:112023-11-09اجتماعي

هوشمندسازی رودخانه ها برای مقابله با سیل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نوشهر، محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مناطق سیل زده غرب مازندران، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی امروز جهان را با 34 چالش بسیار جدی که سه چالش مهم آن تغییر اقلیم است که این تغییرات آب و هوایی باعث می شود شدت بارش در منطقه ای به گونه ای باشد که امکانات امور برای این دبی ایجاد شده به وجود نیاید .

وی افزود: در هفته گذشته در دو روز، طی 67 دقیقه نزدیک به 70 میلی متر باران بارید که مشخص است رودخانه ها توانایی عبور دبی ورودی را ندارند که این مسئله ما را دچار مشکل می کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه 144هزار و 620 کیلومتر رودخانه در سراسر کشور داریم، تصریح کرد: از این تعداد حدود 4هزار و 810 کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری به روستایی عبور می کند که نیاز است تمام رودخانه گریدبندی شوند.

نامی ادامه داد: گریدبندی رودخانه ها از بردن گل و لای و آورده ها به سایر مناطق جلوگیری می کند و از فرسایش پایه های زیرپل جلوگیری شده و رودخانه سالم می ماند.

وی با تاکید بر اینکه آبخیزداری و آبخوان داری مهم است، خاطرنشان کرد: حتما این مناطق مازندران باید آبخیزداری شود، به این معنا که باید بتوانیم سرعت آب را به رودخانه ها و به ویژه مناطق شهری به روستایی کم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوشمندسازی رودخانه ها برای مقابله با سیل

هوشمندسازی رودخانه ها برای مقابله با سیل