مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-01پزشكي

مواظب این قاتل خاموش باشید!


فوق تخصص مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به دلیل استفاده از وسائل گرمایشی در فصل سرما، به مردم هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،گاز مونواکسیدکربن، گازی است بی رنگ و بی بو که از مهم ترین دلایل گازگرفتگی براثر استنشاق گاز منواکسید کربن، مکش نامناسب یا عدم مکش لوله های بخاری گازی، سوختن ناقص نفت بخاری های نفت سوز، بد کارکردن شومینه گازی یا سوخت ناقص و یا شومینه هایی با سوخت چوب، سوختن ناقص زغال در منقل های کرسی، بد کارکردن اجاق خوراک پزی، سوختن ناقص یا نامناسب آبگرمکن، ژنراتورهای خانگی و کار کردن خودرو در پارکینگ های در بسته است.

نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در وهله اول، سردرد همراه با احساس سنگینی و در صورت عدم اکسیژن رسانی مناسب گیجی، تهوع، استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه، تشنج و احساس آشفتگی، تحریک پذیری، ناتوانی در تشخیص موقعیت و شرایط، کاهش هوشیاری و اغما و مرگ است.

 اصول ایمنی و پیشگیری از گاز گرفتگی و مسمومیت با منواکسید کربن کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به شمار می رود و دقت و توجه به داغ بودن دودکش نیز بهترین آزمایش سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواظب این قاتل خاموش باشید!

مواظب این قاتل خاموش باشید!