مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 14:202023-11-10پزشكي

کشف غافلگیرکننده این ویژگی ناشناخته نور


فرآیند تبخیر همیشه در اطراف ما رخ می دهد؛ از عرقی که بدن ما را خنک می کند گرفته تا شبنمی که در نور آفتاب صبح ناپدید می شود.

ولی درک علم از این فرآیند فراگیر ممکن است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، کشف جدید دانشمندان دانشگاه MIT آمریکا، یک کشف خارق العاده و در نوع خود بی نظیر است.

آن ها دریافته اند که نور می تواند با سرعتی به مراتب بیشتر از گرما، آب را تبخیر کند، به ویژه آبی که در هیدروژل قرار دارد.

 این اثر فوتومولکولی نام گرفته و می تواند باعث تحول فرآیند نمک زدایی خورشیدی و مدل سازی آب و هوا شده و به صورت بالقوه تولید آب در فرآیند های نمک زدایی را سه برابر کرده و باعث پیشرفت چشمگیری در فناوری های خنک کننده خورشیدی خواهد شد.

فرآیندی که به تازگی شناسایی شده، امکان توضیح انواع پدیده های طبیعی را فراهم کرده و رویکرد های جدیدی را در راستای نمک زدایی امکان پذیر می کند.

باید این را در نظر داشت که فرآیند تبخیر همیشه در اطراف ما رخ می دهد؛ از عرقی که بدن ما را خنک می کند گرفته تا شبنمی که در نور آفتاب صبح ناپدید می شود.

ولی درک علم از این فرآیند فراگیر ممکن است، یک قطعه از یک پازل بزرگ را کم داشته باشد.

در سال های اخیر برخی از محققان از اینکه آبی که در آزمایش هایشان آن را در ماده ای اسفنج مانند به نام هیدروژل نگهداری می کنند، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف غافلگیرکننده این ویژگی ناشناخته نور

کشف غافلگیرکننده این ویژگی ناشناخته نور