مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-14بين الملل

بمب فسفری چه بلایی بر سر محیط زیست می آورد؟


مدرس دانشگاه تهران با بیان اینکه بمب های فسفری سلاح ممنوعه است، گفت: این بمب ها در شعاع 150 تا 250 متری فرود خود، هر آنچه قرار دارد را می سوزاند و نابود می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا رژیم صهیونیستی از روز دوم جنگ غزه (17 مهرماه) این منطقه را بارها با بمب فسفری هدف قرار داده این در حالیست که این بمب ها بر اساس قواعد حقوق بشری جزو سلاح های ممنوعه محسوب می شوند.

دکتر مهدی اسماعیلی بیدهندی در گفت و گو با ایسنا درباره سلاح های ممنوعه مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اظهار کرد: بمب های فسفری از جمله این سلاح هاست چراکه فسفر ماده شیمیایی است که وقتی به عنوان سلاح استفاده می شود، در مکان فرود به صدها گلوله کوچک تر تقسیم و در شعاع 150 تا 250 متری پیرامون خودش هر آنچه قرار دارد را می سوزاند و نابود می کند.

وی اضافه کرد: گازی که بر اثر استفاده از این سلاح و سوختن آن حاصل می شود، هم آلودگی هوا و مشکلات تنفسی به وجود می آورد و هم اثرات مخرب روی اعصاب و روان مردم به ویژه کودکان و کهنسالان می گذارد.

اسماعیلی بیدهندی در ادامه گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) این ماده هم آب، هم خاک و هم موجودات زنده را آلوده می کند، یعنی با جاری شدن روان آب سطحی این آلودگی از خاک وارد دریا می شود علاوه بر آلوده کردن محصولات زراعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمب فسفری چه بلایی بر سر محیط زیست می آورد؟

بمب فسفری چه بلایی بر سر محیط زیست می آورد؟