مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:502023-11-20پزشكي

ترافیک خودروها می تواند حس بویایی را مختل کند


ذرات ناشی از ترافیک وسایل نقلیه می توانند در حس بویایی ما اختلال ایجاد کنند و این اولین پژوهشی است که تاثیر سوخت های دیزل مختلف و «سیستم های تصفیه پس پالایش اگزوز» را بر مدل های سلولی مخاط بویایی انسان بررسی می کند.

- ذرات ناشی از ترافیک وسایل نقلیه می توانند در حس بویایی ما اختلال ایجاد کنند و این اولین پژوهشی است که تاثیر سوخت های دیزل مختلف و سیستم های تصفیه پس پالایش اگزوز را بر مدل های سلولی مخاط بویایی انسان بررسی می کند.

 مخاط بویایی یک بافت تخصصی است که در قسمت بالایی حفره بینی قرار دارد و نقش مهمی در حس بویایی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون، یک مطالعه جدید از دانشگاه فنلاند شرقی نشان می دهد که ترافیک وسایل نقلیه ممکن است در بافت بدن و در نتیجه یکی از حواس کلیدی ما اختلال ایجاد کند.

اولین مطالعه در نوع خود این تحقیق اولین مطالعه ای است که تاثیر سوخت های دیزل مختلف و سیستم های تصفیه پس از اگزوز را بر مدل های سلولی مخاط بویایی به دست آمده از انسان بررسی می کند.

تاکنون مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض ذرات بسیار ریز ناشی از ترافیک خودروها، بیان چندین ژن را در سلول های مخاط بویایی انسان تغییر می دهد.

لورا موسالو(Laura Mussalo) نویسنده اول این مطالعه در دانشگاه فنلاند شرقی می گوید: مشخص شده است که سیستم بویایی به عنوان واسطه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترافیک خودروها می تواند حس بویایی را مختل کند

ترافیک خودروها می تواند حس بویایی را مختل کند