مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 13:002023-11-14پزشكي

دیابت؛ بزرگترین همه گیری تاریخ / نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی خبرند


مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دیابت را بزرگترین همه گیری تاریخ برشمرد و گفت: از هر 10 بزرگسال در جهان، - مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد دیابت؛ بزرگترین همه گیری تاریخ / نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی خبرند مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دیابت را بزرگترین همه گیری تاریخ برشمرد و گفت: از هر 10 بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا سربازی ضمن گرامیداشت روزجهانی دیابت، گفت: 14 نوامبر مصادف با 23 آبان ماه به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که بزرگترین کمپین آگاهی از دیابت در تمام دنیا است.

به گفته وی، در این رویداد بیش از یک میلیارد نفر در جهان برای مقابله با دیابت متحد می شوند تا با اطلاع رسانی گسترده در راستای پیشگیری و کنترل دیابت و افزایش حمایت طلبی برای مراقبت و آموزش افراد مبتلا به دیابت انجام شود.

سربازی، دیابت را بزرگترین همه گیری تاریخ عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود از هر 10 نفر بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می کند اما نیمی از آنها از بیماری خود مطلع نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت؛ بزرگترین همه گیری تاریخ / نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی خبرند

دیابت؛ بزرگترین همه گیری تاریخ / نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی خبرند