مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:312023-11-06سياسي

ماجرای عجیب ُو غریبِ تفحص پیکر 110 شهید


سرویس فرهنگی 11 سال پس از عملیات والفجر 6، یعنی در سال 1372 از تعاون لشکر 25 کربلا با او تماس گرفتند و برای تحفص پیرامون شهدای آن عملیات دعوت به همکاری کردند.

وی که قبلاً برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده بود، بی درنگ پذیرفت، احساس عجیب و غریبی داشت، برای همین ضمن نگارش وصیت نامه اش به خانواده گفت که احتمال عدم بازگشتش وجود دارد.

پس از آن هم از حاج آقا یوسف پور، رییس عقیدتی سیاسی نیروس انتظامی وقت مازندران، پنج روز مرخصی گرفت تا به سمت مرزهای غربی حرکت کند.

در آن زمان وزیر امور خارجه کشور پیشنهاد کرده بود که در ازای تحویل هر جنازه شهید ایرانی یک اسیر عراقی آزاد و مبلغ 10 هزار تومان هم به آنها پرداخت می شود، اما دولت وقت عراق ضمن رد این پیشنهاد درخواست کرد ایران هواپیماهای میک این کشور را که قبل از جنگ با کویت به ایران داده بود به آنها بازگرداند و آنها هم در مقابل اجازه می دهند که گروه های تفحص ایرانی به عراق رفته و پیکر مطهر شهیدان را شناسایی و سپس به ایران باز گردانند.

گروه 18 نفره آنها بدون کسب اجازه از عراق و حتی مجوز از مسؤولان ایران و عراق به همان منطقه عملیاتی رفتند و طی 35 روز به تفحص جنازه های شهدا پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای عجیب ُو غریبِ تفحص پیکر 110 شهید

ماجرای عجیب ُو غریبِ تفحص پیکر 110 شهید