مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-31فرهنگي

ثبت 9 رویداد خراسان جنوبی در تقویم گردشگری کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: 9 مراسم و آیین خاص استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هاجر فرخ نژاد، خراسان جنوبی این گنجینه فاخر با بیش از هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 6 اثر جهانی (باغ و عمارت اکبریه، مجموعه قنوات بلده، بیابان لوت، ژئوپارک طبس، روستای حوله بافی خراشاد، کاروانسراهای تاریخی سرایان، ده محمد، خان و چهل پایه طبس) و هزار اثر طبیعی و صنایع دستی بی نظیر، اقامتگاه های بومگردی زیبا و منحصر به فرد، روستاهای شگفت انگیز و هدف گردشگری، بافت های تاریخی شهری و روســتایی، در کنار جاذبه های بی نظیر کویر و مردمانی میهـمان نواز به عنوان یک مقصد جدید و کمتر شناخته شده از جمله مقاصد گردشگری به حساب می آید.

خان سرخ این کهن سرزمین شرق ایران زمین سبب شده تا خزان بهار گردشگری این خطه سرخ پوش آن هم با محصولات مزیت دار خاص جهانی باشد.

بزرگترین باغ زرشکی جهان در افین زیرکوه، و دیگر شهرستان های زرشک خیز خراسان جنوبی، زعفران زارهای یک دست ارغوانی، عنابستان های یک دست مروارید گونه سرخ و انارستان های یک دست یاقوتی از جمله جاذبه های گردشگری خزان خراسان جنوبی ست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 9 رویداد خراسان جنوبی در تقویم گردشگری کشور

ثبت 9 رویداد خراسان جنوبی در تقویم گردشگری کشور