مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-05اقتصادي

زنجیره تولید پنبه، با راه اندازی کارخانه ریسندگی در سبزوار کامل شد


تنها حلقه گمشده تولید پنبه در سبزوار کارخانه ریسندگی بود که با راه اندازی این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان زنجیره کامل شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: تنها حلقه گمشده تولید پنبه در سبزوار کارخانه ریسندگی بود که با راه اندازی این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان زنجیره کامل شد.

علی اصغر امانیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به کاهش 20 درصدی عملکرد پنبه ناشی از گرمای شدید مردادماه و خاموشی چاه موتورها در سبزوار اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن پنبه از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی سطح زیر کشت پنبه در سبزوار را 3200 هکتار اعلام و اظهار کرد: با توجه به گرمای بی سابقه مردادماه و خاموشی برق چاه موتورها پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت نزدیک به 10 هزار تن پنبه برداشت شود که این رقم نشان دهنده کاهش 20 درصدی تولید پنبه در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: قیمت پنبه با توجه به کیفیت آن کیلویی تا 26 تا 30 هزار تومان اعلام شده که نسبت به پارسال قیمت پنبه و انواع کودهای مورد نیاز تغییری نداشته است.

وی از تأمین بذر و کود مورد نیاز پنبه، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در زمینه ارتقاء دانش بومی و علمی و برگزاری روز مزرعه در سبزوار خبر داد و گفت: رتبه اول سطح زیر کشت پنبه استان مربوط به این ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجیره تولید پنبه، با راه اندازی کارخانه ریسندگی در سبزوار کامل شد

زنجیره تولید پنبه، با راه اندازی کارخانه ریسندگی در سبزوار کامل شد