مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-07اجتماعي

قوچ مستی فصل شلیک به قلب سلاطین کوهستان های خراسان شمالی


فرا رسیدن نیمه های آبان ماه سرآغاز جنب و جوش مستانه قوچ های اوریال به عنوان سلاطین باشکوه مناطق تپه ماهوری و کوهستانی خراسان شمالی است.

یکی از باشکوه ترین موجودات طبیعت ایران که برای یافتن جفت مناسب حرکات های سرخوشانه از خود نشان می دهند اما گاهی به جای .

- ایسنا/خراسان شمالی فرا رسیدن نیمه های آبان ماه سرآغاز جنب و جوش مستانه قوچ های اوریال به عنوان سلاطین باشکوه مناطق تپه ماهوری و کوهستانی خراسان شمالی است.

یکی از باشکوه ترین موجودات طبیعت ایران که برای یافتن جفت مناسب حرکات های سرخوشانه از خود نشان می دهند اما گاهی به جای شنیدن جواب عاشقانه یک میش ماده، بهره ای جز گلوله شکارچیان نمی برند.

قوچ و میش اوریال در خراسان شمالی از جمعیت خوبی به همت تلاش محیط بانان این استان برخوردار هستند و در واقع این استان به عنوان ذخیره گاه ژنتیکی قوچ و میش اوریال در کشور محسوب می شود.

قوچ مستی فعالیت پرجنب و جوش قوچ های نر همزمان با فصل جفت گیری است که در این زمان به هنگام مشاهده میش ماده که در حالت سکون و استراحت قرار دارد با حرکات خود، آن را نیز به تحرک وارد می دارد.

میش ماده در فصل قوچ مستی بعد از اینکه جنب و جوش و حرکت های مستانه قوچ نر را در بلندی دید وارد حرمسرای حریفی می شود که در تلاش است تا رقبا را از قلمروش خارج کند و این زمان یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوچ مستی فصل شلیک به قلب سلاطین کوهستان های خراسان شمالی

قوچ مستی فصل شلیک به قلب سلاطین کوهستان های خراسان شمالی