مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-03اقتصادي

رشد 30 درصدی صادرات ایران به عراق


عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به رشد 30 درصدی صادرات ایران به عراق، گفت: دستیابی به صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق تا پایان سال امکان پذیر است.

- سیدحمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت تجاری ایران و عراق، گفت: با وجود مشکلاتی که برای صادرکنندگان کالا به عراق در زمینه تأمین کالا و یا بازگشت ارز صادراتی ایجاد شده است و محدودیت هایی که بانک مرکزی عراق برای تأمین ارز جهت خرید کالا از ایران اعمال کرده، روند صادرات ما به عراق مثبت بود و صادرات ما به این کشور 30 درصد رشد داشته است.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: در 7 ماهه سال گذشته صادرات ایران به عراق 7 میلیارد و 200 میلیون دلار بود، در حالی که ارزش صادراتی کالاهای غیرنفتی ایران به عراق در 7 ماهه ابتدای امسال به 5 میلیارد و 400 میلیون دلار افزایش یافت، یعنی در 7 ماه ابتدای امسال بیش از 7 ماه سال گذشته به این کشور صادرات داشته ایم.

وی افزود: بانک مرکزی عراق محدودیت هایی را برای تجار عراقی در تجارت با ایران ایجاد کرده است به طوری که تاجر عراقی که قصد خرید کالا از ایران و واردات کالا به کشورش را دارد، باید ارز مورد نیاز خود را حداقل 40 درصد گران تر از ارز بازار عراق خریداری کند، در حالی که واردکنندگان کالا از سایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 30 درصدی صادرات ایران به عراق

رشد 30 درصدی صادرات ایران به عراق