مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 07:552023-11-12اقتصادي

ورود 10 هزار ناوگان مسافری و باری به ناوگان جاده ای


رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از نوسازی ناوگان جاده ای و باری با واردات 2 هزار اتوبوس مسافری و 8 هزار کامیون و کشنده تا بهار 1403 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا احمدی فینی گفت: بررسی ها نشان می دهد که تسهیلات نوسازی ناوگان باری در بخش جاده ای نیازمند 37 هزار میلیاردتومان سرمایه است که عملا تامین این میزان سرمایه مقدور نیست؛ بنابراین برنامه ریزی شده است تا طی برنامه 5 ساله حداقل نیمی از ناوگان فرسوده نوسازی شود.

احمدی افزود: مصوبات کشنده های خودرو های کارکرده باری از سال 1395 مطرح، در سال 1397 اخذ و در سال 1401 و 1402 به میزان 23 هزار و 800 کشنده و کامیون به ناوگان باری کشور افزوده شد که این خودرو ها با یک سوم مصرف سوخت نسبت به خودرو های فرسوده فعالیت می کنند و میزان تصادف آن ها نیز طبق آمار های پلیس صفر است.

به گفته وی، در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری نیز برنامه هایی تدوین شده است که بخشی از آن ها در حال عملیاتی شدن است.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: طبق بند ص تبصره 7 قانون بودجه امسال، مجوز داده شده تا خودرو هایی که زیر 5 سال کار کرده باشند به ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری و درون شهری افزوده شوند، زیرا تولیدات داخلی برای این بخش کافی نیست و از 14 هزار اتوبوس فعال در سطح جاده های کشور حدود 7


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 10 هزار ناوگان مسافری و باری به ناوگان جاده ای

ورود 10 هزار ناوگان مسافری و باری به ناوگان جاده ای