مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 20:402023-11-14اجتماعي

تفکیک جنسیتی کتب درسی؟


واکنش انتقادی کارشناسان به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه هم میهن، جداسازی مباحث درسی دختران و پسران، موضوعی که از سوی وزیر آموزش و پرورش اعلام شد، مسئله ای است که با واکنش های متعددی همراه بوده است.

هرچند او در اصلاح اظهارنظر خود به تفاوت نیازهای اجتماعی دختران و پسران با پرداختن بر کتب دینی و تربیتی تاکید کرده است.

رویکردی که این روزها وزیر آموزش و پرورش به آن پرداخته، مسئله ای است که سال هاست نظام آموزشی کشور با آن دست وپنجه نرم می کند.

کارشناسان در گفت وگو با هم میهن ضمن آسیب زا خواندن و محکوم به شکست دانستن این رویکرد تاکید می کنند که نسل های بعد از انقلاب به دلیل این تفکیک ها و جداسازی های جنسیتی در زندگی بزرگسالی و به ویژه در روابط خانوادگی خود با معضلات قابل توجهی مواجه شده اند.

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در یک اظهارنظر بحث برانگیز تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ما می گوید که باید کتاب های درسی مان را متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت کنیم.

این سخن وزیر آموزش و پرورش این سوال را ایجاد کرد که اساساً محتوای درسی متناسب با جنسیت حاوی چه مطالبی است و چرا باید دروس مورد تفکیک سازی جنسیتی قرار گیرند و این اقدام قرار است چه هدفی را دنبال کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکیک جنسیتی کتب درسی؟

تفکیک جنسیتی کتب درسی؟