مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 15:452023-10-26اقتصادي

آغاز برداشت 92 هزار تن یاقوت سرخ از باغ های استان اصفهان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت محصول انار امسال به حدود 92 هزار و 800 تن برسد که نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهد داشت.

- احمدرضا رییس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برداشت انار که از نیمه دوم مهرماه با برداشت ارقام زودرس درمناطق گرم استان آغاز شده تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دلیل احتمال تغییرات آب و هوایی و شروع بارش های پاییزی در آبان ماه باغداران برداشت به موقع انار را با حساسیت بیشتری دنبال می کنند.

رییس زاده بیان کرد: سطح کل باغات انار استان 8617 هکتار است که حدود 400 هکتار آن به مرحله باروری نرسیده است و پیش بینی می شود میزان برداشت محصول انار امسال به حدود 92 هزار و 800 تن برسد که نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خسارت سرمای زمستان سال گذشته در برخی نقاط و پایین بودن دما در ابتدای سال جاری و به دنبال آن تاًخیر در شروع گلدهی، تداوم خشکسالی و گرما از عوامل تاًثیر گذار بر عملکرد باغات انار استان در سال 1402 بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت باغبانی در راستای بهبود عملکرد باغات انار استان عنوان کرد: حذف باغات درجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت 92 هزار تن یاقوت سرخ از باغ های استان اصفهان

آغاز برداشت 92 هزار تن یاقوت سرخ از باغ های استان اصفهان