مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-05پزشكي

افزایش 30 درصدی تعداد داروخانه های همدان طی دو سال اخیر


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش 30 درصدی تعداد داروخانه های همدان طی دو سال اخیر به منظور بالا بردن امکانات نگهداری دارو در استان خبر داد.

- قدرت الله رستمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طی دو سال اخیر آیین نامه جدیدی تصویب شده که انحصار تاسیس داروخانه ها را کاهش داده است اظهار کرد: در این راستا ما در استان توانستیم با افزایش خدمت رسانی و ایجاد عدالت اجتماعی خدمات دارویی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در این مدت تقریبا 30 درصد به تعداد داروخانه های استان اضافه کردیم گفت: این مهم در راستای نگهداری دارو در استان موثر بوده تا کمتر دچار کمبود شویم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان های استان نیز به اندازه کافی دارو ذخیره کرده اند در خصوص علت کمبود بعضی از داروها در برخی مواقع نیز گفت: برخی از اقلام دارویی ممکن است به علت های خاص مثلا اینکه وارداتی هستند و در مقطعی به کشور وارد نمی شوند، دچار کمبود شوند.

وی افزود: گاهی هم تولیدکنندگان داخلی به دنبال توافق با سازمان غذا و دارو هستند تا تولیداتی داشته باشند که ممکن است تولیدات کم باشد و به همین دلیل دچار کمبود مقطعی می شویم که بعد جبران می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی تعداد داروخانه های همدان طی دو سال اخیر

افزایش 30 درصدی تعداد داروخانه های همدان طی دو سال اخیر