مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:302023-10-28اجتماعي

هیچ اقدامی برای محوطه تاریخی «ام الدبس» انجام نشده است


یک دوستدار میراث فرهنگی با بیان این که محوطه تاریخی ام الدبس در دشت آزادگان شامل چندین شهر باستانی است، گفت: ایجاد زیرساخت و بهره برداری از این منطقه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه خواهد داشت.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی با بیان این که محوطه تاریخی ام الدبس در دشت آزادگان شامل چندین شهر باستانی است، گفت: ایجاد زیرساخت و بهره برداری از این منطقه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه خواهد داشت.

احمد جعفری ماجد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که این منطقه چندین تپه باستانی دارد اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطق مهم گردشگری است که در زمستان محل کمپینگ و تردد گردشگران بسیاری است.

وی با بیان این که ایجاد زیرساخت و بهره برداری از این منطقه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه خواهد داشت، گفت: تاکنون اداره میراث فرهنگی هیچ گونه اقدامی برای توسعه امکانات در این منطقه انجام نداده است.

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: محوطه تاریخی ام الدبس شامل چندین شهر باستانی است که به رغم وجود آثار و شواهد تاکنون حتی اقدامی برای ثبت ملی آن ها انجام نشده است.

منطقه ام الدبس در اطراف جاده بستان به شهر الوان (عبدالخان) حدفاصل مزارع کشاورزی شمال رودخانه کرخه بستان و جنوب کوه های میشداغ قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ اقدامی برای محوطه تاریخی «ام الدبس» انجام نشده است

هیچ اقدامی برای محوطه تاریخی «ام الدبس» انجام نشده است